Nejlepší skladby Tomáše Kluse: Průvodce tvorbou oblíbeného písničkáře

Tomáš Klus Skladby

Nejznámější hity a písně Tomáše Kluse

Tomáš Klus se během své hudební kariéry zapsal do povědomí českých posluchačů mnoha nezapomenutelnými skladbami. Do Nebe patří mezi jeho nejvýraznější hity, který se stal okamžitě po vydání velkým rádiovým hitem a dodnes patří mezi nejžádanější písně na koncertech. Píseň vypráví o lásce a vztazích způsobem, který je typický pro Klusův osobitý styl psaní textů.

Další významnou skladbou v jeho repertoáru je Nina, která oslovila především mladší generaci posluchačů svou upřímností a emotivním nábojem. Text písně reflektuje osobní zkušenosti a pocity, které jsou charakteristické pro Klusovu tvorbu. Marie je další píseň, která se stala významnou součástí české hudební scény a pravidelně zaznívá na jeho vystoupeních.

Nelze opomenout skladbu Pánu bohu do oken, která představuje Klusův kritický pohled na společnost a politickou situaci. Tato píseň se stala jakýmsi protestsongem své doby a ukázala Klusovu schopnost kombinovat společenskou kritiku s chytlavou melodií. Podobně významná je i skladba JdeVoZem, která spojuje osobní prožitky s širším společenským kontextem.

V jeho tvorbě najdeme také romantičtější písně jako Chybíš, která se dotýká tématu ztráty a touhy. Tato skladba patří mezi nejhranější české písně v rádiích posledních let. Píseň Sibyla zase ukazuje Klusovu schopnost vyprávět příběhy prostřednictvím hudby, což je jeden z charakteristických rysů jeho tvorby.

Mezi další významné skladby patří Pocity, která reflektuje vnitřní svět a emoce způsobem, který je blízký mnoha posluchačům. Pánubohudooken je další skladbou, která získala značnou popularitu díky své společenské angažovanosti a výraznému textu. Píseň se stala hymnou mnoha mladých lidí díky své pozitivní energii a optimistickému poselství.

V posledních letech zaujaly také skladby jako Cesta, která se často hraje na svatbách a významných životních událostech, nebo Napojen, která představuje Klusův osobitý pohled na spiritualitu a vztah k vyšším principům. Píseň Dobré ráno se zase stala oblíbenou ranní písní mnoha posluchačů díky své pozitivní energii a optimistickému textu.

Tomáš Klus také pravidelně spolupracuje s dalšími umělci, což vedlo ke vzniku několika úspěšných duetů. Mezi ně patří například spolupráce s Anetou Langerovou nebo Michalem Hrůzou. Jeho písně často reflektují aktuální společenské dění a osobní prožitky, což z nich dělá autentické svědectví o době, ve které vznikly.

První alba a začátky kariéry

Tomáš Klus začal svou hudební dráhu v roce 2007, kdy se poprvé výrazněji představil veřejnosti na soutěži Czechtalent Zlín, kterou vyhrál s písní Do nebe. Toto vítězství odstartovalo jeho profesionální kariéru a vedlo k vydání jeho debutového alba. První studiové album Cesta do záhu(d)by vyšlo v roce 2008 pod vydavatelstvím Sony Music. Album obsahovalo několik písní, které se staly okamžitými hity, včetně skladeb Navěky a Do nebe. Texty byly charakteristické svou poetičností a často obsahovaly společenskou kritiku, což se později stalo Klusovým poznávacím znamením.

Album Rok vydání Známé skladby
Cesta do záhu(d)by 2008 Do nebe, Chybíš
Hlavní uzávěr splínu 2009 Nina, Možná
Racek 2011 Panenka, JdeVoZem
Proměnamě 2014 Napojen, Sibyla
Aníž 2018 Chátrám, Až

V roce 2009 následovalo druhé album Hlavní uzávěr splínu, které upevnilo jeho pozici na české hudební scéně. Album přineslo hits jako Nina a Možná, které se dodnes řadí mezi jeho nejpopulárnější skladby. Právě v této době se začal formovat charakteristický Klusův styl, kombinující folk s prvky popu a osobitými texty plnými metafor a slovních hříček. Jeho koncerty se začaly vyprodávat a postupně se z něj stával fenomén české hudební scény.

Zlomovým momentem v jeho kariéře bylo vydání singlu Pánu bohu do oken v roce 2010, který se stal hymnou mladé generace. Píseň kritizovala společenské poměry a politickou situaci, což rezonovalo s tehdejší náladou ve společnosti. Klus se etabloval jako autor, který se nebojí otevřeně vyjadřovat k aktuálním tématům.

Na počátku své kariéry vystupoval Tomáš převážně sám s kytarou, postupně však začal spolupracovat s dalšími muzikanty. Významná byla zejména spolupráce s Jiřím Kučerovským, který se stal jeho dlouholetým spoluhráčem. Společně vytvořili charakteristický zvuk, který kombinoval akustické nástroje s moderními prvky.

V této době se také formoval Klusův specifický přístup ke koncertům, kde kromě hudby hrály důležitou roli i jeho promluvy k publiku a improvizované básně. Jeho vystoupení se stala známá svou intimní atmosférou a přímým kontaktem s publikem. Začal pravidelně vystupovat na významných festivalech jako Colours of Ostrava či Rock for People.

Mezi další významné skladby z počátku jeho kariéry patří Marie, Chybíš mi a Až, které demonstrovaly jeho schopnost psát jak osobní, intimní texty, tak společensky angažované písně. Klusova tvorba začala ovlivňovat novou generaci českých písničkářů a jeho přístup k textařině se stal inspirací pro mnoho začínajících umělců. Jeho první alba položila základy pro pozdější úspěchy a definovala jeho pozici jako jednoho z nejvýraznějších představitelů současné české hudební scény.

Spolupráce s kapelou Cílová skupina

Tomáš Klus navázal významnou spolupráci s kapelou Cílová skupina v roce 2009, což představovalo zásadní moment v jeho hudební kariéře. Společně vytvořili řadu úspěšných skladeb, které se staly nedílnou součástí české hudební scény. Kapela, složená ze zkušených muzikantů Jiřího Kučerovského (kytara), Petra Škody (basa) a Jana Lstibůrka (bicí), poskytla Klusovým písním charakteristický zvuk, který perfektně doplnil jeho osobitý písničkářský styl.

První společné nahrávání proběhlo při práci na albu Racek, kde se poprvé naplno projevila synergie mezi Klusovým autorským přístupem a instrumentálními schopnostmi členů Cílové skupiny. Písně jako Nina, Tichá voda a Do nebe získaly díky spolupráci s kapelou nový rozměr a energii. Následující album Proměnamě již bylo kompletně nahráno s Cílovou skupinou a představilo posluchačům propracovanější aranže a komplexnější zvukovou stopu.

Významným milníkem byla práce na skladbách Pánu bohu do oken a Dobré ráno, kde se výrazně projevila schopnost kapely adaptovat se na Klusův specifický způsob skládání a interpretace. Cílová skupina dokázala vytvořit hudební podklad, který respektoval intimní charakter Klusových textů, ale zároveň jim dodával potřebnou dynamiku a gradaci. Společné koncertování přineslo také nové verze starších skladeb, které získaly díky živému provedení s kapelou často zcela novou podobu.

V průběhu let se spolupráce prohlubovala a členové Cílové skupiny se stali nedílnou součástí Klusova tvůrčího procesu. Podíleli se na aranžích písní jako JdeVoZem, Chybíš nebo Až, které patří mezi nejoblíbenější skladby v repertoáru. Jejich instrumentální vklad významně obohatil zvukovou paletu Klusovy tvorby a pomohl mu překročit hranice klasického písničkářství.

Společné turné a koncerty prokázaly, že spojení Tomáše Kluse s Cílovou skupinou funguje nejen ve studiu, ale i na pódiích. Kapela dokázala flexibilně reagovat na Klusovu spontánnost a improvizaci během živých vystoupení, což vedlo k vytvoření jedinečné koncertní atmosféry. Písně jako Sibyla, Pocity nebo Marie získaly v live provedení novou energii a často se stávaly vrcholem koncertních setů.

Spolupráce s Cílovou skupinou také významně ovlivnila směřování Klusovy tvorby k propracovanějším aranžím a komplexnějšímu zvuku. Vzájemná inspirace a muzikantská chemie se projevily v mnoha experimentálních postupech a netradičních hudebních řešeních, které obohatily českou hudební scénu o originální prvky. Toto partnerství tak představuje jeden z nejdůležitějších aspektů Klusovy hudební kariéry a významně přispělo k jeho současné pozici na české hudební scéně.

Texty písní a jejich společenská témata

Texty písní Tomáše Kluse se vyznačují hlubokou společenskou reflexí a kritickým pohledem na současnou společnost. Jeho písňová tvorba často reaguje na aktuální společenské problémy a politickou situaci v České republice. V písni Pánubohu do oken se například věnuje tématu manipulace s veřejným míněním a kritizuje politickou reprezentaci. Text obsahuje narážky na korupci a klientelismus, které jsou podány pomocí metaforických obrazů a poetických přirovnání.

Významným tématem Klusových textů je také mezilidská komunikace a vztahy v digitální době. V písni JdeVoZem reflektuje odcizení lidí v moderní společnosti a jejich závislost na sociálních sítích. Podobně v skladbě Nina poukazuje na povrchnost současných vztahů a ztrátu autenticity v mezilidské komunikaci. Klus často využívá wordplay a složité metafory, kterými dokáže vystihnout komplexní společenské jevy.

Environmentální témata a vztah člověka k přírodě jsou dalším významným prvkem jeho tvorby. V písni Až se zabývá důsledky lidského chování vůči životnímu prostředí a varuje před možnými katastrofickými scénáři. Text písně Dobré ráno zase obsahuje kritiku konzumního způsobu života a jeho dopadu na planetu.

Klus se ve svých textech nebojí dotknout ani citlivých společenských témat jako jsou xenofobie, nacionalismus nebo sociální nerovnost. V písni Pocity například reflektuje problematiku předsudků a stereotypů ve společnosti. Jeho texty často obsahují apel na osobní zodpovědnost každého jedince a vyzývají k aktivnímu občanství.

Specifickým rysem Klusových textů je jejich mnohovrstevnatost a interpretační otevřenost. Například píseň Sibyla lze číst jako osobní zpověď, ale současně jako metaforu společenského vývoje. Podobně skladba Chybíš kombinuje osobní rovinu s širším společenským kontextem. Klus často využívá intertextuality a kulturních odkazů, čímž vytváří komplexní významové struktury.

V posledních letech se v jeho textech objevuje také téma dezinformací a manipulace s pravdou. Píseň Cesta z města například reflektuje problematiku fake news a informační bubliny. Klus dokáže složitá společenská témata zpracovat způsobem, který je přístupný širokému publiku, aniž by ztrácel na hloubce a autenticitě sdělení.

Jeho texty jsou charakteristické také tím, že často kombinují osobní prožitek s obecnější společenskou reflexí. V písni Do nebe například propojuje intimní rovinu s kritikou společenského systému. Toto propojení osobního a společenského činí jeho texty velmi působivými a relevantními pro současného posluchače.

Ocenění a hudební úspěchy

Tomáš Klus se během své hudební kariéry stal jedním z nejúspěšnějších českých písničkářů současnosti. Jeho alba pravidelně dosahují vysokých příček v prodejních žebříčcích a získávají zlaté a platinové desky. Debutové album Cesta do záhu(d)by z roku 2008 zaznamenalo okamžitý úspěch a píseň Do nebe se stala jedním z nejhranějších hitů v českých rádiích. Následující album Hlavní uzávěr splínu z roku 2009 tento úspěch ještě překonalo a získalo platinovou desku za prodej.

Významným milníkem v Klusově kariéře bylo album Racek vydané v roce 2011, které se stalo nejprodávanějším českým albem roku a obsahovalo hity jako Nina a Pánu bohu do oken. Za toto album získal několik ocenění včetně Českého slavíka v kategorii Skokan roku. V roce 2012 byl nominován na cenu Anděl v kategorii Zpěvák roku a jeho skladby se pravidelně umisťovaly na předních příčkách hitparád.

Album Proměnamě z roku 2014 potvrdilo Klusovu pozici na české hudební scéně a píseň JdeVoZem se stala jednou z jeho nejúspěšnějších skladeb. Tomáš Klus také získal ocenění za svou koncertní činnost, když pravidelně vyprodával největší české koncertní sály včetně O2 areny a Lucerny. Jeho živá vystoupení jsou známá svou energickou atmosférou a silným spojením s publikem.

V roce 2018 vydal album SpOlu, které představilo nový zvuk a spolupráci s kapelou Cílová skupina. Toto album ukázalo Klusovu schopnost experimentovat s různými hudebními styly a přitom si zachovat svůj charakteristický rukopis. Za svou kariéru nasbíral Tomáš Klus více než 15 zlatých a platinových desek a jeho písně jako Chybíš, Až, Sibyla či Pocity se staly součástí moderní české hudební historie.

Kromě komerčních úspěchů je Klus uznáván i pro své textařské umění. Jeho texty jsou často citovány a používány v různých kontextech, od školních učebnic až po motivační projevy. Získal také několik ocenění za svou charitativní činnost a společenskou angažovanost. V roce 2020 jeho online koncerty během pandemie zaznamenaly rekordní sledovanost a pomohly udržet kontakt s fanoušky v těžkých časech. Jeho písně pravidelně překračují miliony zhlédnutí na streamovacích platformách a jeho koncertní turné patří k nejnavštěvovanějším v České republice.

Významné koncerty a turné

Tomáš Klus se během své hudební kariéry představil na bezpočtu významných koncertů a absolvoval řadu úspěšných turné po České republice i zahraničí. Mezi jeho nejvýznamnější koncertní události patří vyprodaná O2 arena v Praze v roce 2014, kde představil skladby ze svého alba Proměnamě. Tento koncert se stal milníkem v jeho kariéře, když před 18 000 fanoušky zazněly jeho nejznámější písně jako Nina, Marie a Pánu bohu do oken.

V roce 2012 odstartoval své Racek Tour, které navštívilo přes 50 měst a představilo album Racek v celé své kráse. Během tohoto turné poprvé zazněly živě skladby Je to znát a Sibyla, které se později staly pevnou součástí jeho koncertního repertoáru. Následující rok přinesl akustické turné Ani si nesedejte, během kterého Klus experimentoval s intimnější atmosférou a představil unplugged verze svých hitů.

Významným momentem byla série koncertů s názvem Cílová skupina, kde Tomáš propojil své písně s divadelními prvky. Na pódiu se objevoval v různých kostýmech a vyprávěl příběhy, které spojovaly jednotlivé skladby do uceleného představení. Zazněly zde mimo jiné písně Do nebe, Chybíš a premiérově také Až.

V letech 2015-2016 absolvoval turné Živ je, které představilo stejnojmenné album. Toto turné bylo specifické tím, že každý koncert začínal skladbou Dobré ráno a končil písní Napojen. Klus během něj experimentoval s různými aranžemi svých známých skladeb a představil několik coververzí písní jiných interpretů.

Mezi další významné koncertní události patří vystoupení na festivalech Colours of Ostrava, Rock for People a United Islands, kde Tomáš pravidelně přitahuje tisíce posluchačů. Jeho festivalové sety obvykle obsahují průřez celou jeho tvorbou, od prvního alba Cesta do záhu až po nejnovější skladby.

V roce 2018 se vydal na ČeskoslovenSKé turné, během kterého navštívil i menší města a kulturní domy. Toto turné bylo výjimečné tím, že každý večer měl jiný playlist a Tomáš reagoval na přání publika. Často zde zazněly i méně hrané skladby jako Pánubohudooken nebo Více než král.

Významnou kapitolou jsou také jeho pravidelná vánoční vystoupení, kde kromě vlastních písní interpretuje i tradiční koledy v originálních aranžích. Tyto koncerty jsou charakteristické intimní atmosférou a často na nich zazní i premiéry nových skladeb. V posledních letech se stalo tradicí, že vánoční koncerty v Lucerně jsou vyprodané během několika hodin od zahájení předprodeje.

Když se svět točí kolem nás, hudba je jako lék na duši, který nás vrátí zpět do reality a ukáže nám cestu domů

Kristýna Malíková

Skladby pro film a televizi

Tomáš Klus se kromě své hlavní hudební tvorby věnuje také skládání hudby pro filmová a televizní díla. Jeho první významnou spoluprací s filmovým průmyslem byla skladba Pocity pro film Největší z Čechů z roku 2010. Tato emotivní píseň dokonale vystihla atmosféru snímku a získala si přízeň diváků i kritiky. V následujícím roce složil hudbu pro televizní seriál Cesty domů, kde jeho charakteristický rukopis dodal příběhu osobitou atmosféru.

Významným milníkem v jeho tvorbě pro audiovizuální média byla spolupráce na pohádce Tajemství staré bambitky, pro kterou napsal nejen ústřední píseň, ale podílel se i na celkovém hudebním doprovodu. Jeho schopnost propojit moderní hudební prvky s pohádkovým příběhem se ukázala jako mimořádně úspěšná, a píseň se stala oblíbenou mezi dětskými diváky.

V roce 2013 Klus složil několik písní pro dokumentární sérii České televize o českých tradicích, kde jeho folkové kořeny perfektně rezonovaly s tématikou pořadu. Jeho skladba Když se vrátím se stala neoficiální hymnou celého projektu. Následovala spolupráce na filmu Křídla Vánoc, kde jeho emotivní balada Naděje podtrhla hlavní myšlenku filmu.

Pro televizní dokumentární cyklus o českých horách vytvořil v roce 2015 sérii instrumentálních skladeb, které citlivě kombinovaly prvky folku s moderními aranžemi. Tyto kompozice ukázaly Klusovu všestrannost a schopnost tvořit i čistě instrumentální hudbu. V témže roce se podílel na hudbě k večerníčku O skřítcích a lidech, kde jeho lehké melodie dokonale doplnily animovaný příběh.

Významnou kapitolou v jeho tvorbě pro film byla spolupráce na snímku Křídla nad Prahou, kde vytvořil kompletní hudební doprovod včetně ústřední melodie. Jeho schopnost zachytit atmosféru města a propojit ji s příběhem filmu získala uznání odborné veřejnosti. V následujících letech se věnoval také tvorbě znělky pro dětský pořad České televize a složil několik písní pro regionální dokumentární cykly.

V roce 2018 se Klus vrátil k filmové tvorbě s písní pro romantickou komedii Láska na první dotek, kde jeho charakteristický styl perfektně zapadl do celkového vyznění filmu. Jeho poslední významnou spoluprací byla hudba pro dokumentární film o českých řekách, kde jeho melodie citlivě doprovázely záběry přírodních krás a vyprávění o historii českých vodních toků. Tato různorodá tvorba pro film a televizi ukazuje Klusovu všestrannost a schopnost přizpůsobit svůj hudební jazyk různým žánrům a formátům.

Duety a společné projekty s dalšími umělci

Tomáš Klus během své hudební kariéry spolupracoval s mnoha významnými českými umělci a vytvořil řadu nezapomenutelných duetů. Mezi jeho nejvýznamnější spolupráce patří duet s Anetou Langerovou na písni Hlavolam, která se stala okamžitým hitem a ukázala perfektní harmonii jejich hlasů. Společně vystupovali na několika koncertech a jejich živá provedení této skladby patří k nejemotivnějším momentům české hudební scény.

Významným milníkem v Klusově tvorbě byla také spolupráce s Karlem Plíhalem, se kterým nahrál píseň Tichá voda. Tato skladba spojuje Plíhalův charakteristický poetický styl s Klusovou moderní interpretací a stala se oblíbenou mezi posluchači obou generací. Společné vystoupení těchto dvou písničkářů na festivalu Colours of Ostrava v roce 2015 patří k nezapomenutelným momentům české folkové scény.

S Ewou Farnou nazpíval Klus duet Přátelství, který se objevil na jejím albu a získal si přízeň mladého publika. Jejich spolupráce ukázala schopnost Kluse adaptovat se na popovější sound a přitom si zachovat svůj charakteristický rukopis. Další významnou spoluprací byla píseň Napojen s Jankem Ledeckým, kde se spojily dva různé pěvecké styly do překvapivě harmonického celku.

V roce 2016 se Klus podílel na projektu Spolu s Michalem Hrůzou, kde společně vytvořili skladbu reflektující současnou společenskou situaci. Tato spolupráce přinesla nejen hudební, ale i silné společenské poselství. S Xindlem X nahrál píseň Křídla z mýdla, která kombinuje folk s prvky hip-hopu a ukazuje Klusovu versatilitu jako interpreta.

Mezi méně známé, ale o to zajímavější spolupráce patří projekt s Lenkou Dusilovou, se kterou vytvořil experimentální skladbu Ticho, kde se mísí folkové prvky s alternativním zvukem. Na benefičním koncertě pro Člověka v tísni vystoupil s Danem Bártou, s nímž předvedl unikátní verzi písně Do nebe.

V posledních letech se Klus věnuje také spolupráci s mladšími umělci. S Pokáčem nahrál humornou píseň Než to zapomenu, která získala velkou popularitu na sociálních sítích. S Markem Ztraceným vytvořil skladbu Moje pravda, kde oba interpreti ukázali své silné stránky v emotivním podání. Tyto spolupráce dokazují Klusovu schopnost oslovit různé generace posluchačů a jeho otevřenost k různým hudebním stylům.

Všechny tyto duety a společné projekty ukazují Klusovu všestrannost jako umělce a jeho schopnost najít společnou řeč s různými interprety napříč českou hudební scénou. Jeho spolupráce vždy přinášejí něco nového a zajímavého, ať už jde o spojení různých hudebních stylů nebo generační přemostění.

Nejnovější tvorba a aktuální směřování

Tomáš Klus v posledních letech výrazně posunul svou hudební tvorbu a umělecké směřování. Jeho nejnovější album Cítím z roku 2023 představuje významný odklon od jeho dřívější tvorby a ukazuje zralejší, komplexnější zvuk kombinující folkové kořeny s moderními elektronickými prvky. Skladby jako Až a Prázdniny demonstrují jeho schopnost mísit tradiční písničkářství s současnými hudebními trendy, přičemž si zachovává svůj charakteristický textařský rukopis.

V roce 2021 překvapil fanoušky projektem Paměť písní, kde přepracoval některé své starší skladby do nových aranží. Mezi nejvýraznější patří nová verze Nina a Dobrodružce, které získaly modernější zvukovou podobu, aniž by ztratily své původní poselství. Klus také začal experimentovat s různými hudebními žánry, což se projevilo například v skladbě Chátrám, kde využívá prvky elektronické hudby a ambientních ploch.

Významným prvkem jeho současné tvorby je větší důraz na společenská témata a environmentální problematiku. To se odráží v písních jako Planeta a Zítra, kde kombinuje své charakteristické poetické texty s naléhavým společenským apelem. Spolupráce s různými umělci, včetně mladší generace muzikantů, přináší do jeho tvorby svěží vítr a nové perspektivy. Příkladem je duet Nevím s Annou K. nebo společný projekt s Pokáčem.

V rámci živých vystoupení Klus inovoval svůj přístup k prezentaci písní. Začlenil do svých koncertů více interaktivních prvků a vizuálních efektů, což dokumentuje jeho snahu o komplexnější umělecký zážitek. Pravidelně obměňuje koncertní setlisty a přináší nové interpretace starších hitů, čímž udržuje svou tvorbu dynamickou a zajímavou pro dlouholeté posluchače.

Jeho textařská práce se v posledních letech vyznačuje větší hloubkou a osobní reflexí. Skladby jako Přeměna a Stín ukazují zralejší přístup k psaní textů, kde kombinuje osobní prožitky s univerzálními tématy. Klus se také více věnuje experimentování s hudební produkcí, což se projevuje v komplexnějších aranžích a bohatší instrumentaci jeho nejnovějších nahrávek.

V současnosti se Tomáš Klus soustředí na propojování různých uměleckých forem. Kromě hudby se věnuje i literární tvorbě a divadelním projektům, což se následně odráží v jeho písních. Tento multižánrový přístup přináší do jeho tvorby nové impulzy a inspiraci, kterou přetavuje do originálních hudebních počinů. Jeho nejnovější skladby tak představují syntézu všech těchto vlivů a zkušeností, což z něj činí jednoho z nejvýraznějších současných českých písničkářů.

Nejprodávanější a nejstreamovanější skladby

Mezi nejúspěšnější skladby Tomáše Kluse patří bezesporu píseň Nina, která se stala jedním z největších hitů české hudební scény posledního desetiletí. Tato emotivní balada, vydaná v roce 2009, dosáhla více než 15 milionů přehrání na streamovacích platformách a stala se synonymem Klusovy tvorby. Další významnou skladbou je Do nebe, která oslovila posluchače svojí upřímností a poetickým textem, což vedlo k tomu, že se stala jednou z nejhranějších písní v českých rádiích.

Píseň Jdeš po mně, jdu po tobě se také zařadila mezi nejprodávanější single a získala si přízeň fanoušků především díky chytlavé melodii a vtipnému textu. Na streamovacích platformách pravidelně dosahuje vysokých čísel i skladba Chybíš, která se stala hymnou zamilovaných a pravidelně zaznívá na Klusových koncertech jako jedna z nejvíce požadovaných písní.

Mezi další komerčně úspěšné skladby patří , která se objevila v několika televizních reklamách a filmových soundtracích. Píseň Pocity se zase stala významným mezníkem v Klusově kariéře, když překonala hranici 10 milionů streamů na různých digitálních platformách. V žebříčcích prodejnosti se dlouhodobě drží také skladba Pánubohudooken, která je charakteristická svým osobitým textem a nezaměnitelným rukopisem autora.

Na koncertech patří mezi nejžádanější skladby také Marie, která se pravidelně umisťuje na předních příčkách streamovacích platforem. Píseň Sibyla získala významné ocenění v anketě Český slavík a stala se jednou z nejhranějších skladeb v českém éteru. Nesmíme opomenout ani skladbu Tam kde jsem, která se díky své autenticitě a silnému poselství stala jednou z nejvyhledávanějších písní na digitálních platformách.

V posledních letech zaznamenala významný úspěch také píseň Cesta z města, která rezonuje především u mladší generace posluchačů a na sociálních sítích se stala virálním hitem. Skladba Napojen se zařadila mezi nejstreamovanější české písně roku a její popularita nadále roste. Mezi fanoušky je velmi oblíbená také Dobré ráno, která se pravidelně objevuje v playlistech nejposlouchanějších českých písní a patří k nejčastěji přehrávaným skladbám na různých streamovacích službách.

Klusova tvorba se vyznačuje především silnými texty a melodiemi, které oslovují široké publikum napříč generacemi. Jeho písně často reflektují aktuální společenská témata a osobní prožitky, což je jedním z důvodů jejich dlouhodobé popularity a komerčního úspěchu.

Publikováno: 22. 05. 2025

Kategorie: společnost